Poslední kousek tety Kroutilové

Dalo by se říct, že si teta Kroutilová uměla užívat života, taky by se dalo říct, že měla ráda muže, a myslím, že nikoho nepřekvapí skutečnost, že muži měli rádi tetu Kroutilovou.

Možná je na místě pochválit její rodiče. Opravdu se jim dost povedla a také jméno jí vybrali s notnou dávkou originálnosti, předvídavosti a vkusu.

Teta Kroutilová se jmenovala Narcisa. Kroutilová byla ve srovnání s Narcisou pouze zanedbatelně krátce a občas se jí stávalo, že se při představování mírně zarazila, jako by si musela uvědomit, které příjmení má použít, ale Narcisa ji doprovázela životem bez jediného zaškobrtnutí a často jí otevírala dveře k mužské přízni. Už jako malá holčička dokázala s udivující lehkostí prodat veškerou roztomilost, kterou uměla vykouzlit bez jediného zaváhání. V této dovednosti se neustále zlepšovala, takže jako mladá dívka by mohla, kdyby se ji zachtělo, vodit všechny muže ve svém okolí, od mladíků počínaje, staříky konče, na hedvábné šňůrce.

Byla krásná, okouzlující, veselá, ráda se bavila a vlastně nikdy nebyla nikde sama. Nebyla, protože nemusela. Vždycky se našel nějaký dobrodinec, který ji rád doprovodil, kam doprovod potřebovala, pomohl, i když ta pomoc spočívala třeba jenom v pouhém zahřátí studené postele. Ale považuji za nutné uvést, že teta uměla být moc pěkně vybíravá, svoji přízeň přidělovala velmi uvážlivě, zbrklost a lehkovážnost rozhodně nebyly jejím druhým já.

A pochopitelně milovala narcisy, hlavně ty žluté.

Zdálo se, že životem prochází tanečním krokem. Vdala se z velké lásky, rozvedla se, aby se mohla vdát z ještě větší lásky, ovdověla, vdala se, možná už z trochy rozumu … a vždycky byla svými životními muži obdivovaná a hýčkaná. Smyslnost mohla rozdávat a ještě by jí spousta zbylo, v její blízkosti trny ztrácely svoji bodavost a bodlák se nenápadně měnil v růži.

Když ovdověla podruhé, podávala si ruce s osmdesátkou a po mužské společnosti už moc netoužila. Navíc rodina jejího posledního muže, kterého si brala jako vdovce, ji trochu rozladila, protože si prosadila pohřbení do rodinného hrobu k jeho první manželce. Dost jasně jí sdělili, že pro ni tam určitě jednou místo nebude. A představa, že někde leží sama… byla na tetu příliš.

Nevím, jestli příčinou bylo zklamání, smutek, samota nebo stáří, netrvalo dlouho a teta Narcisa zemřela. Děti neměla, takže díky postavení nejmilejší neteře na mě spadlo zařizování posledního rozloučení.

Rodina se pomalu scházela před smuteční síní. Smuteční hosté si tiše povídali, hudba zaplňovala neodbytně prostor a květiny usilovně voněly až sem. Skutečně nic nasvědčovalo následujícímu překvapení.

Přistoupil ke mně zaměstnanec pohřební služby, úplně jsem se ho lekla, zjevil se neslyšně, jak by připlul na vzduchovém polštáři, asi fasují boty s podrážkami na měkké pěně.

Zeptal se decentně tiše: „Budete se chtít ještě na paní podívat, nebo mám víko rakve už uzavřít?“

Napřed jsem chtěla říct, ať ho klidně uzavře, ale potom mi to nedalo a rozhodla jsem se, že se ještě naposledy na tetu podívám.

Vešla jsem do smuteční síně následovaná zaměstnancem, který se držel v uctivém odstupu, došla jsem pomalu k rakvi, naklonila se nad ní a … strnula jsem úžasem! Paní, která tam tiše nehybně ležela, s určitostí nebyla moje teta Narcisa Kroutilová. Podívala jsem se na zaměstnance, tvářil se profesionálně smutečně a odevzdaně čekal, až se rozloučím. Co teď? Komu pomůže, když půjdu s pravdou ven? Rozhodla jsem se bleskově. Pokynula jsem hlavou, jako že už jsem skončila a může víko zavřít.

Dveře síně se otevřely a smuteční hosté začali zabírat svá místa. Rozloučili se všichni dojemně, aniž to tušili, s úplně neznámou paní.

Po obřadu jsem začala trochu pátrat. Zjistila jsem, že v té době měly rozloučení pouze dvě ženy, teta Narcisa a paní Marie Novotná. Paní Novotná byla po obřadu pohřbena do společného hrobu ke svému před rokem zesnulému manželovi.

Aspoň si to všichni zúčastnění mysleli.

Ve skutečnosti vedle pana Novotného odpočívá v pokoji moje teta Narcisa Kroutilová. Teta to prostě zase dokázala, nebude sama bez mužského ani v hrobě. Šťastlivce zřejmě štěstí neopouští ani po smrti.

Slíbila jsem v duchu paní Novotné, že ji určitě nenechám někde zapomenutou na polici ve skladu. V určenou dobu jsem vyzvedla urnu s jejím popelem a vysypala ho na hrob k panu Novotnému. Netuším, jaký byl pan Novotný, ale pokud měl někdy sen o společném ležení se dvěma ženami, lze myslím říci, že se mu tímto jednoznačně splnil.

Jak je vidno, příběh skončil k naprosté spokojenosti všech zúčastněných. Tak to má být.

 

 

 

Autor: Libuše Horká | pondělí 7.11.2016 20:01 | karma článku: 18,37 | přečteno: 522x
  • Další články autora

Libuše Horká

Spoření na důchod? A proč vlastně?

Neustále jsme masírovaní reklamou otevřenou i skrytou o nutnosti spořit na důchod, hlavní argumentací je stále se zvyšující věk dožití. Myslím si, že to s naší dlouhověkostí nebude až tak horké.

7.2.2018 v 16:14 | Karma: 31,03 | Přečteno: 1598x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Život jako tango

Někdy se stane, že se k něčemu zlehka nachomýtnete a ono vás to přitáhne a už nepustí. Z lehkonohého neohrabaného hříběte, které jste si chtěli jen tak nezávazně pohladit, se nečekaně stane pořádný kůň.

25.1.2018 v 21:50 | Karma: 7,04 | Přečteno: 146x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Pádný argument ve správný čas

Školní prostředí není a nemůže být imunní vůči změnám ve společnosti, vždy mě znovu překvapí, jak dokážou děti přesně vystihnout jednání nás dospělých a až s brutální upřímností nám zrcadlit všechny naše přešlapy, slabosti a lži.

6.12.2017 v 20:08 | Karma: 13,68 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Můj příběh se psem

Vážně nevím, jakže to dělám, že přímo přitahuji podivnosti a maléry. Jako třeba zrovna nedávno v sobotu. Hověla jsem si dopoledne sama doma v pyžamu před televizí, když tu najednou zvonek.

19.4.2017 v 21:37 | Karma: 16,85 | Přečteno: 825x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Předvánoční stres? Co třeba předvánoční pohoda!

Ráda čtu horoskopy v magazínu Ona Dnes. Ne, že bych jim přímo věřila, beru je jako hru, někdy se do mého rozpoložení trefí a jindy jde rána úplně mimo terč. Jak říkám, je to hra na co by, kdyby...

28.11.2016 v 20:47 | Karma: 13,91 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 674x
Miluji slunce, vodu a stromy, knihy, zvířata a povídání s přáteli. Psaní mě baví a nechci psát jenom pro šuplík.

Jsem spoluautorkou knihy Ve stínech za zrcadlem aneb O životě s psychózou, která vyšla v nakladatelství Triton.

Ráda bych pozvala čtenáře k dalšímu čtení na svoje stránky www.libusehorka.cz.

Seznam rubrik