Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vyvrhelem snadno a rychle

Mít z ostudy kabát a utratit osm stovek během minuty. Jak snadné! Jak rychlé! Stačí si v tramvaji špatně označit lístek.

Hlavním viníkem je pochopitelně moje lenost, nechtělo se mi jít ten kousek pěšky a rozhodla jsem se, že se svezu jednu stanici tramvají, čtyřkou, v Brně, v centru, po Joštové. Označila jsem si na univerzální jízdence dva dílky. Dveře se zavřely a začal kobercový nálet revizorů, moc nechybělo a bylo jich v tramvaji víc než cestujících. V klidu jsem podala označenou jízdenku a nestačila se divit. Během chvilky jsem byla vyvedena z tramvaje a jízdenka mi byla zabavena, prý jako předmět doličný.

Bránila jsem se, že mám jízdenku označenou, prý špatně, označeny jsem měla mít tři dílky. Omlouvala jsem se, že nejsem z Brna, že jsem nejednala s úmyslem podvádět. Nezájem. Tvrdý pohled. Na záškodníky se musí ostře! Kam by dopravní podnik přišel, kdyby bral na někoho ohledy.

Zaplatila jsem. Prát jsem se nemohla, byli v přesile. Utéct jsem jim nemohla, byla jsem za dámu v sukni a podpatcích.

Pan revizor číslo 87 (nebo 37, nebo možná 97, přečíst se to přesně nedá) má určitě za chycené lumpy nějaké bonusy k platu, přeji mu, aby si ty peníze užil. A taky mu přeji, kdyby se mu stalo, že někdy nevědomky něco splete nebo pochybí, aby narazil na člověka, který v sobě nezadupal stopy lidskosti a pochopení.

Jistě, je mi líto těch osmi stovek, tiskárnu na peníze bohužel nevlastním, ale mnohem víc mě štve, že jsem je zaplatila za něco, co jsem vůbec neměla v úmyslu. Jenom si tak říkám, že kdybych se těch pár metrů svezla taxíkem, vyšla by mě jízda určitě levněji.

Možná i přes své vzdělání trpím nedostatky v čtenářské gramotnosti, ale nějak se nemohu zbavit pocitu, že chyba se stala někde jinde než u mě. Pro ilustraci přepisuji text z univerzální jízdenky Dopravního podniku města Brna:

Platnost dvou políček: Při kombinaci jízdních dokladů slouží jako doplatek za 1 chybějící zónu. Ve vlacích platí pro cestu 2 zastávek ve stejné nebo sousední zóně max. 30 min. V autobusech mimo zóny 100 a 101 platí pro cestu na 2 úseky nebo 10 min. Nelze použít pro cestu autobusem mezi zastávkami ležícími v zóně 575.

Všimněte si dobře: Pro tramvaj ani trolejbus žádné omezení. Není to divné? Že by chyba? Nebo past na pasažéry?! Pro upřesnění dodávám, že tři políčka už platí pro dvě zóny a 45 minut, a pokud si dobře vzpomínám jízdenka s platností 10 minut se v Brně prodává.

Chybami se člověk učí, já už určitě poučenější jsem a třeba se mi tímto podařilo uchránit od nechtěné pokuty dalšího čtenářsky negramotného nešťastníka.

Autor: Libuše Horká | úterý 4.3.2014 21:00 | karma článku: 17,28 | přečteno: 1348x
  • Další články autora

Libuše Horká

Spoření na důchod? A proč vlastně?

Neustále jsme masírovaní reklamou otevřenou i skrytou o nutnosti spořit na důchod, hlavní argumentací je stále se zvyšující věk dožití. Myslím si, že to s naší dlouhověkostí nebude až tak horké.

7.2.2018 v 16:14 | Karma: 31,03 | Přečteno: 1598x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Život jako tango

Někdy se stane, že se k něčemu zlehka nachomýtnete a ono vás to přitáhne a už nepustí. Z lehkonohého neohrabaného hříběte, které jste si chtěli jen tak nezávazně pohladit, se nečekaně stane pořádný kůň.

25.1.2018 v 21:50 | Karma: 7,04 | Přečteno: 146x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Pádný argument ve správný čas

Školní prostředí není a nemůže být imunní vůči změnám ve společnosti, vždy mě znovu překvapí, jak dokážou děti přesně vystihnout jednání nás dospělých a až s brutální upřímností nám zrcadlit všechny naše přešlapy, slabosti a lži.

6.12.2017 v 20:08 | Karma: 13,68 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Můj příběh se psem

Vážně nevím, jakže to dělám, že přímo přitahuji podivnosti a maléry. Jako třeba zrovna nedávno v sobotu. Hověla jsem si dopoledne sama doma v pyžamu před televizí, když tu najednou zvonek.

19.4.2017 v 21:37 | Karma: 16,85 | Přečteno: 825x | Diskuse| Společnost

Libuše Horká

Předvánoční stres? Co třeba předvánoční pohoda!

Ráda čtu horoskopy v magazínu Ona Dnes. Ne, že bych jim přímo věřila, beru je jako hru, někdy se do mého rozpoložení trefí a jindy jde rána úplně mimo terč. Jak říkám, je to hra na co by, kdyby...

28.11.2016 v 20:47 | Karma: 13,91 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 674x
Miluji slunce, vodu a stromy, knihy, zvířata a povídání s přáteli. Psaní mě baví a nechci psát jenom pro šuplík.

Jsem spoluautorkou knihy Ve stínech za zrcadlem aneb O životě s psychózou, která vyšla v nakladatelství Triton.

Ráda bych pozvala čtenáře k dalšímu čtení na svoje stránky www.libusehorka.cz.

Seznam rubrik